diumenge, 10 d’agost del 2008

La Neue i el MET


Ahir vaig anar a la Neue Gallery i avui al Museu Metropolità. Res a veure. Dues històries completament diferents. La Neue és un edifici petit i coquetó que té només dues petites plantes d'exposició d'art alemany i austríac. El MET necessites dos dies sencers i les dues respectives nits per veure'l. És monstruós. Excessiu. Com el Museu Britànic. Igualet. Amb temples sencers d'Egipte que no saps ni com s'ho han fet perquè vagin a petar allà i sales i sales i més sales d'art grec, romà, africà, precolombí, asiàtic, americà, islàmic, bizantí etc etc etc.... No s'acaba mai. Així que he anat per feina. M'he entretingut als segles XIX i XX com faig sempre per interès, m'ha agradat molt l'apartat de fotografia, he recordat com m'agradava Daumier, i Van Gogh, Picasso, més Miró, més Mondrian, més Pollock, més Kandinsky, més Warhol, i bla bla bla. Ahir en canvi vaig tenir unes sensacions mooolt més pures a la Neue. Dues plantes amb 4 klimt's, i 4 dix's i mobiliari de M.Breuer i M.Van der Rohe bàsicament. I amb 40 minuts vaig fer amb calma i tranquilitat les dues plantes i les vaig poder disfrutar molt més. Va ser curiós perquè d'entre el mobiliari de la Bauhaus i havia la famosa cadira mies (foto) que una hora més tard vaig trobar reproduida en un aparador d'una selecta botiga de mobles de Gramercy per 2.000 dòlars. I és que tan Van Der Rohe com Breuer van ser tan innovadors, tant trangressors!! fins i tot inventant-se tassetes de cafè, telèfons i taules de despatx que avui per nosaltres són l'última moda i aquests senyors s'ho van inventar els anys 30!

2 comentaris:

Xavi Menós ha dit...

la famosa cadira Barcelona Núria :)

Nuria Coll ha dit...

Exacteeeeeeeeee!!! Crido perquè em sentis des de l'altra habitació !!!!!!! Lo nostre és de peli! ,-9