dimarts, 5 d’agost del 2008

RENT

Dimarts 20h. He anat a Broadway!!!! Arribo ara a casa encara sota els efectes que m'ha produit Rent, l'obra escollida que hem anat a veure a meitat de preu amb la Blanca i la Glòria. Rent, segons diuen, és l'espectacle musical més teatralitzat que es fa en aquests moments a la ciutat i, per tant, el més parlat i per tant, el que els principiants d'anglès entendrem menys. Alhora també és un dels que rep més bones crítiques a excepció de Lion King que és la més ben valorada. Però com que no m'agrada Disney i en general sempre he preferit els espectacles moderns i no Mamma Mia, ens hem decidit per Rent. La veritat és que costa d'entendre però avui me n'he adonat de com m'estan servint les classes a l'Acadèmia i com he evolucionat en dues setmanes! I l'espectacle, en general, s'entén perfectament. De fet, és impossible no entendre un espectacle de Broadway! Actors-cantants-ballarins de 25-30 anys que es mengen l'escenari. Veus agudes i greus perfectament afinades, veus amb un cos i una textura que et posaven els pèls de punta una vegada rere l'altre. Actrius de primera com l'Eden Espinosa de la qual en sóc fan des d'avui mateix fent una perfomance dramatico-còmica com no n'he vist mai cap. Ballarins de primera amb cossos de model.....Això és Broadway! La perfecció dalt l'escenari: la dona amb un cos 10, que té una veu 1o i que és una actriu 10 és a Broadway. Aquí la trobareu! Feia anys, des de Sweeney Todd, que no disfrutava tant d'un musical. Un exemple de la qualitat de l'espectacle és que al darrere dues noies ploraven desconsoladament en els moments més "dramàtics" ....A Catalunya mai he vist plorar ningú en un musical !
P.D. A veure si la setmana vinent aconsegueixo entrades per Chicago!

4 comentaris:

caram ha dit...

How document your life when real life is getting like fiction each day... Rent! Si Núria, un musical excepcional basat en la Boheme de Puccini. El van fer a Barcelona fa uns anys també. Estic d'acord amb lo de Sweeney Todd. Hi afegiria Mar i Cel i (sense tenir en compte lo kitsch) et recomano The Phantom of the Opera. Has vist a Chorus Line?

JoanaEstebanell ha dit...

Nenaaaa,

Sóc fan fervent del teu blog.Un cop superada l'enveja inicial, he pogut disfrutar moltíssim de tot el que he llegit.Encara que no sigui aquí, és fantàstic viure la ciutat sota el teu punt de vista, sempre tan autèntic.

Rent...A mi també em va emocionar moltíssim.Espero amb impaciència les teves properes experiències teatrals.

Un petó des d'Alemania,Joana.

Pd: Per cert,encara segueixo sense notícies del sr.Gas, i això que els assajos del Sweeney comencen en 12 dies..grrrr..

Nuria Coll ha dit...

Vaig pensar tant en tu Joaneta. Volia personalitzar més el blog però vaig pensar que em demanaries drets !! ;-) I sí sabia que era una versió de la Boheme! Caram et presento la Joana, una de les actrius del teu citat Mar i cel! tot i que no sé si et referies al que es va fer fa "poc" o al de fa 10 anys.

Mynoks ha dit...

ostres jo també el vaig anar a veure el músical de Rent quant vaig estar a NY, senzillament impresionant, em va deixar tant meravellat...

m'encanta poder veure que ho estàs disfutant tot alló d'allà. Així que continua així!